eftertanke

uppskatta dagen som är.

igår hade jag fruktansvärd huvudvärk och även magvärk som inte gick äver förrän på kvällen ( den hade jag dock haft konstant i 4 dar). När allt släppte var det som änglarna i himlen (mig) sjöng ljuva stämmor..

men man glömmer snart att vara tacksam för de små sakerna. tar ofta för givet saker man borde uppskatta mer. som att vara frisk. eller om man har ett jobb, bil, ett hem.. allt sånt där uppskattar man inte länge innan de glöms bort. eller att man har nån att bry sig om..

det sistnämnda har jag dock inte tagit för givet på sista tiden.. ja de vet ja inte om ja nånsin gjort.. *tänker efter* nej.. de har ja inte faktiskt.. och nu när det fattas känns det rätt tomt.. skönt är dock att man har lite annat o tänka på nu,. tittar på lite arbetsmarknads utbildningar som ja tänkte att man kunde ta om de kniper (ser ut o knipa..) då har man ju iaf ett jobb nästan säkert när man e klar, vilket skulle vara enormt skönt. en trygghet.

läste en blogg idag som F hade skrivit. Den var verkligen mitt i prick och fick mig tänka ännu mer på den underbara tvåsamheten som jag saknar.. vara förälskad, bli kär, att älska någon.. se på en person o fyllas av värme och glädje - men framför allt Lycka. Vara så där löjligt kär att man inte kan sluta le.

Kunna stå och håll om varandra och känna trygghet, även om det åskar. känna det inre lugnet som man upplever när du bara är, med den som betyder mest. Aldrig tröttna på o se på honom (eller henne) när han sover eller tittar på tv. *tomrum*

de närmsta vännerna mina har sitt på "det torra".. de har sin livskamrat bredvid sig.. och jag är verkligen överlycklig att de har hittat dessa människor som förgyller deras vardag. Jag älskar mina vänner.. och önskar dem allt gott i livet! jag missunnar dem inte en sekund av lycka.

För mig så e det dem som är ljuset i vardagen.. blir lite missriktat ibland då de givetvis vill umgås på tu man hand med deras älskade.. på de speciella stunderna i livet. o på de ensamma lördagarna eller andra dagarna, när man sitte ri soffan o kurar.. då är det inte ovanligt att en tår kryper sig fram..

men hur som helst. de e saker som ja saknar.. men ja lever givetvis utan dem. ja e en ganska stark individ o klarar mig utan en partner. ja kan leva o vara glad o lycklig. men det gnager ändå där i bakhuvudet.. att visst vore det mysigt o vara så där riktigt uppfylld av lycka.. bara känna att "det här är vad livet är till för" - att leva det. at tutforska varje millimeter av sig själv och någon annan. av sina vänner o bara få känna total frid..

ne.. nog om mitt känslosnack här..

Vet inte vad som flög i mig.. måste ta vara på dagen.. ta vara på att ja e ensam.. *nicka* som ja själv säger.. ska ja. nja.. *rynka pannan* frågan är om ja inte kan njuta av de bra stunderna.. o faktiskt få vara lite ledsen ibland. då uppskattar man de bra stunderna sen.. eller nåt åt de hållet. eh.. nu ska ja ge mig!

vidare mot city ikväll för en måltid och provning av levi's jeans. sen blir de hemmåt.. för lite eftertanke eller rreflektion. en sak som är säker är iaf att jag verkligen uppskattar mina kära vänner! Speciellt du, Pinglan. Du är guld värd och kommer alltid betyda mest!!

Pussen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback