soon



Snart mina vänner! *s*

snart är det lucia.. imorgon faktiskt! *haha*

snart är det jul, snart är det nyår

och SNART kommer jag hem! *hihi*

då blir det o träffa alla underbara människor där hemma.. o ja längtar så! MYS! Pinglan.. vi har ju lite o ta igen.. *fniss* tänk - tv-shop! *s* o sen ska man upp t sthlm till en annan tös! blir kul.. e ju verkligen på tiden! och börja träna med Sanna e ju också nåt o se fram emot! O en fika eller nåt med F vore ju trevligt!

... och så ska ja minsann se till o få träffa A också.. *fniss* de e ett måste!

sen kanske livet kan börja gå till lite mer som vardag.. men trevligare vardag än innan ja åkte. för då är det 2007 och året då Himlen kommer få livet på topp! *ler* o det, mina vänner, ser jag fram emot!

Idag så har ja simmat lite.. tog en 100 på förmiddan. men så kom ett stort gäng o störde.. de var väl kanske redan vid 75 så de va inte så kul o försöka slutföra det hela när de kastade bollar, hoppa dök o grejer utan minsta hänsyn till lilla mig.. men ja envisades o gjorde klart mina 100 iaf! *lipa på dem!*

sen blev de soleri i nåra timmar.. tror minsann ja fick lite färg iaf! *hihi* trodde ja inte kunde bli nå brun.. :( men kanske ja kan! *hoppas*

o så på eftermiddan blev de 100 till.. o på kvällen en 30. hade ju inte så mkt o göra så det blev liksom dagens sysselsättning! men far min överraskade mig faktiskt. han brukar inte ha världens bästa minne men igår så råkade ja nämna under mitt hopp-pass att ett hopprep vore behändigt o roligt som omväxling, så idag kom han hem med ett! *s* nice nice.. inte provat det än dock för ja har lite känningar efter gårdagens pass så ja väntar m det tills imorgon...

på tal om far min så tror ja att de kanske löser sig ang. de där med alkoholen. ja tror han förstått att han har problem.. i söndags kom Göran och det blev partaj för morsan o farsan.. men an blev riktigt stup. och det var söndag.. inte för att han hade varit nykter på lördagen heller.. eller nån annan dag de närmasta månaden.. men som sagt, inte full, men inte nykter heller..  hur som helst.. i går då så drack varken mamma eller pappa öl. blev riktigt chockad.. sa till de att ja tyckte de va trevligt o se..

o idag till min förvåning, ingen öl heller.. dock en väldigt konstig far.. ant. så börjar abstinensen sätta i nu.. det är ju verkligen ett tecken på att de e seriösa problem här, vilket inte gör mig glad.. så klart. men tydligen så har han sagt t mor min att nu ska han sluta dricka öl på vardagarna.. jag pustade ut minst sagt.. men sen blir man ju lite orolig genast när han tydligen har sbvårt o trivas med tillvaron utan sin öl. han blir sur o irriterad och arg.. typiska tecken på att han inte har ett normalt förhållande till alkoholen.

hur som helst så verkar morsan inte påverkas av sluta öl drickandet.. inte så där iaf. kanske hon e sugen men man märker ju def. tydlig distinkt skillnad.. gör mig ledsen o se att han inte har tagit itu med det tidigare och nu tydligen inte vet hur han ska greppa problemet utan att förrlora trivseln med tillvaron..

jag tänkte lite på mig själv när ja försökte sätta mig in i hans situation.. för några år sen hade ja enormt svårt o se på film utan o äta nåt.. helst skulle de va nåt gott. chips, godis, popcorn.. nån macka.. sött o onyttigt. kom fram till att ja ant. had enåt slags sockerberoende och när ja sen skulle vänja mig av med skiten så var ja kanske inte heller på min bästa sida.. man va ju sugen konstant o tanken på goda sötsaker tog över vardagen... men gud va härligt det är nu när man kan kontrollera det. med måtta. ibland kan man givetvis frossa.. men det är skönt o inte ha det där "måste ha nåt" suget framför filmen.. även om ja fortf. tycker de e trevligt me nåt o smaska på e det inte en sånt nödvändigt attribut.. ja ni förstår säkert?

givetvis kan de här alkohol suget vara värre.. jag vet inte ritkgit hur långt de har gått o de oroar mig det med.. men det ser ju ljust ut att han har förstått nu iaf.. alltid nåt positivt! ett framsteg..

nåt som känns bra i allt ihop är iaf att ja verkligen känner att ja kan prata med några människor om det här.. det känns inte som att ja måste dölja allt. jag har mina underbara vänner o PRATA med. få råd o stöd. ni är värda allt och räknas in som familj i min bok! love u all!!!

ta hand om er därute..

på återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback