vågat 11

lite sent men.. igår var det inte riktigt läge och sättapå datorn så jag får fixa idag istället!

glada nyheter dock!

71,2 Visade vågen. -1,6 kg denna vecka.

10,2 kilo på 11 veckor!

Jag hade som sagt jobbat 10 timmar, var urträtt och ursugen när jag kom hem.. så på dagen var jag jätteduktig. häll mig till naturdiet vid lunch , en banan och frukosten som jag hade satt i mig hemma. sammanlagt 6,5 p. såg fram emot tacos på kvällen.. men vi skulle handla innan ja skulle ta mig hem.. och då räknade jag kallt med att bryta igår. jag hade gått ner så pass mkt, och jag hade varit sugen länge.. resonerade så att omn jag gick upp lite på måndagen till tosdagen så hinner jag ändå gå ner en del till nästkommande måndag..

Sambon sken upp av godislycka.. *fniss* fick världens ryck och vi åkte till o med en extrasväng t maxi o då jag gick lös o köpte både kanelgifflar OCH ben and jerrys half baked.. på willys innan hade jag lagt ner både chips och twix i vagnen..

Väl hemma så börjad vi laga mat. gott med tacos var det. men magen hade ju inte rum med så mkt mer sen.. men jag GJORDE rum.. åt kanske 80 g chips, ca 200 g ben and jerry, en fjärdedels twix, en kanelgiffel och så smakade jag på en ny plopp med saltlakrits. inte speciellt god faktiskt.. så kan jag konstatera ett illamåeende efter denna matorgie.. Resten av allt jag köpte hamnade i soppan. kändes nödvändigt o spendera en mindre förmögenhet på sånt som man ändå sen kastade. varför?

Illamåendet håller i sig än! Blä-- Några points tänker jag inte sätta på frossan nu, ska nämligen jobba 10 timmar även idag.. så jag hinner inte. MEN idag ska jag GÅ hem. stegen ska inte hamna på drygt 8500 som igår.., förskräcklig dag var det. Jag tyckte ja förtjänade det men nu i efterhand så var det inte mkt o se fram emot. nästa gång jag tar gottis får de bli en hamburgare typ..

två veckor kvar nu tills vi åker. och jag HADE 1,3 kilo kvar. nu på morgonen så hade vågen naturligtvis ökat upp 0,7 kilo på nolltid,, men jag vet att det är tillfälligt och för att göra moffandet värt någonting så vill jag verkligen inte ha sånt nu på LÄNGE. uscha.. att man tycker sånt e gott? Halsbränna, å tjyvtjockt och känna sig allmänt uppblåst? Nej det är inte en fin känsla o inte är det värt det där man åt heller.. yuck. *rynka näsa*

 nej det känns verkligen som att det var en bra grej o uppleva för o bli avskräckt och minnas att det faktiskt inte är så gott som man emellanåt inbillar sig. skänt o ha det avklarat. Upp på hästen igen och köra! Frukost kommer jag nog faktiskt o skippa idag. magen klarar helt enkelt inte mer nu.. har dessutom inte fått gå på toa efter min orgie av mat så jag klarar helt enkelt inte av en matbit till innan kroppen börjar smälta ner allt skit jag stoppat i den stackarn.

Trodde som sagt jag skulle "unna" mig. fel ord. verkligen, men nu vet jag. Och på måndag - då ska ni få se resultat!!

Tjing

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch, efter sådana dagar blir man verkligen illamående efter all mat. Hade en sådan dag för två veckor sedan och inte mått så dåligt på länge.



Grattis till det bra resultat på vågen: -1,6 kg. =)

2009-02-10 @ 11:21:50
URL: http://malinjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0