benjamin button premiär!

Idag har vari en lång dag.. så pass lång att jag inte hunnit med ett enda inlägg! men nu är jag tillbaka.. redo för uppdateringar.. :p

Dagen började med en liten vägning.. men eftersom att det inte är vägningsdag vågar jag inte yttra resultatet än.. men jag kan ju avslöja att det lutar åt det bra hållet!

Inspirerad av vägningen beslutade jag mig att gå på medelpasset 12.10 med Eija N.Hon har mest kört bräda o danspass i några terminer så för mig var de premiär för hennes medel. Och det var inte en dålig premiör det heller! Ingen springlåt (jag HATAR o springa) men ändå skitjobbigt! Jag som hade längtat o få ta i så där.. blev skitglad!

Innan träningen åt jag ca 1 o en halv dl ris o 1,2 dl kidneybönor för o orka räna, o väl hemma lite mer av samma sak men med kyckling till också.

På väg hem från träningen stannade jag o småpratade på pressbyrån lite.. nettan hade vart sjuk o skulle kolla läget och se om de finns något jobb för mig. Inte just nu blev det väntade svaret på den frågan och vidare gick jag mot hemköp. Tanken var laktosfri mjölk till morfars potatisgratäng men det blev även potatis, lantröd (baguette), grädde, gratängost och sen då LAKTOSFRI mjölk som själva tanken låg i.. och även formar t den extra gratängen.. så affären som skulle gått på 19 kr gick på 106 kronor.. inte såå billigt med tanke på min stundande ekonomioch om man räknar med faktoren att båda gratängerna kommer bli uppätna av människor som innehar andra namn än just mitt så känns det lite lite extra..

Hur som helst.. Gick raskt hem för att påbörja dagens ärenden.. redan på förmiddagen hade jag småplockat med grejer men nu börjadedå med de riktiga grejorna! Damsugaren åkte fram och jag röjde lägenheten relativt grundligt o därefter trasa o såpa! torka torka.. 

Lite makaroner o ketchup blev middag idag.. tiden räcker inte alltid till! 
Sambon fick dock lite köttbullar till.. 
 
Efter det gick jag på bullarna.. fick småpanik när vetemjölen tog slut men ja kompenserade med annat.. vet inte hur de blev eftersom ja själv inte får äta dem men sambon verkar nöjd..

Huvudsaken juh! ;)

Sen fortsatte jag, när bullarna jäste, att skala och skiva potatis och tillbehör till potatisgratängen. Fick rätt bråttom när vi skulle på en annan premiär, nämligen Benjamin Button! En riktigt bra film, by the way!! O ja åt 2 påsar viktväktar chips (4 p ihop) istllet för de älskade biopopcorn som ja har så svårt o gå utan.. så det kan ja räkna till en stolthet! Andreas va så söt innan filmen, hade köpt en efterlängtad sjal till mig för att ja hjälper till o fixar nu till hans dag.. gulleplutten!!

*love*

så nu efter den sköna avkopplingen på bion blev de potatisgratäng i ugnen o sambon fixade köttet som ja gjorde en marinad till som vi lade in den i. hoppas bara den inte blir äcklig.. då blir de misslyckat. o de vill vi ju inte! nu har han fyllt.. wiie! han fick dark night, batman nu på en gång.. o blev glad.

ja e rätt hungrig nu också.. kan bero på potatisgratängs doften! ;)

Ska ta lite apelsin känner ja.. yum yum!!

på återseende!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0