monolog

I väntan på att huvudvärken skulle försvinna, satt jag (som vanligt) och tänkte.. använde huvudet där uppe ännu mer.. Gud vet om de gjorde nån skillnad, men de skulle jag inte tro har nån påverkan på värken..

Jag fann mig själv som många gånger.. med en inre monolog. oftast sitter ja här bara o pratar med den som vill lyssna, eller kanske emst för o skriva av mig. för o få ut det som är här inne nu när ja enbart sitter med monologer känns det skönt o få dela med sig av nåt nångång. ingen behöver läsa det, ingen behöver förstå. ingen behöver tycka att det är intressant. utan de är bara jag som skriver. du är välkommen att läsa men ja skriver inte för din skull.

ja skriver för mig. det kanske blir annorlunda när ja komme rhem o har andra o lufta med. andr ao ventilera mina inre monologer, skapa DIALOGER. det brukar bli en annan sak då. man skriver på annat sätt. med annat syfte. för att få ur sig sina innersta tankar.. några väl valda ord eller emellanåt bara vad som skett under dagen, lika ointressant som nu med andra ord.. ja eller de beror ju på. ibland händer det ju faktiskt intressanta saker. :P

här borta har de dock varit lite lågt på den fronten.. men de e en tid man måste ta vara på. som med allt annat. fick nog reda på ett o annat om mig själv här nere ändå.. sällan man har på sig nästan tre månader bara för o tänka.. i princip. man kommer fram till en del lustiga o ibland oväntade saker..

ohh.. att inte huvudvärken kan försvinna??

hur som, satt således o förde den här monologen.. som så ofta sker.

hur kommer det sig att en sak kan verka så vackert i en persons ögon, och i en annan är det fruktansvärt? är det bara olika referensramar eller finns det annat bakom det? symbolism.. arv o miljö. hm.. ja menar. en symbol kan betyda olika saker för olika religioner eller länder. eller för olika människor. det beror säkert på hur man växer upp, i vilken miljö, hur man uppfostras - vilken bakgrund föräldrarna kommer ifrån, hur personens egen bakgrund yttrar sig i nutiden och vad man umgås med för människor..

allt har säkert påverkan.. det är ju bra att alla inte tycker om samma saker.. hur skulle världen då se ut? men det är fachinerande hur jag kan se på samma sak som någon annan o ha en helt annan uppfattning. Vi båda kan ha bra argument, ingen har fel men vi tycker kollosalt olika. jag tycker dock det är väldigt intressant o höra andra sidan från mitt eget tycke.. älskar o argumentera. diskutera. förstå andra.. det är underbart o få sätta sig in i motsidans argument o kunna se dess poäng men ändå ha tillräckligt med egna argument för att kunna stå fast vid sitt eget val.. sina egna tycken. man ska dock inte vara sen och ändra sig om man inser att den andra sidan faktiskt har rätt.. ja menar. jag så som alla andra, är ju inte mer än människa.

man kan lätt ha en uppfattning och vara "hemmablind" inte se nackdelar med den åsikten eller få svårt o se fördelar med motsatsen. det är just därför ja tycker om o diskutera. det öppnar världen för nya argument, nya tycken. ändrar kanske en uppfattning eller så har ja bara fått en djupare förståelse för motparten. inte fel det heller..

nåja.. nu skaja ta lite mer vatten o lägga mig ner en stund. nog för den här gången!

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback