really concerned..

ja har väl tänkt på det en del nu här borta... men det är först nu jag säger det högt. jobbigt o ha de inombords själv och dessutom behöver jag stöd i frågan. hur jag ska hantera situationen, för de sätt jag provat har inte blivit så bra mottagna..

jo saken gäller mina föräldrar.. de har alltid tyckt om o ta en öl till bastun.. typ mellanöl, ibland starköl. men de brukar räcka med en eller max 2 per dag vilket jag inte tyckt varit så anmärkningsvärt..

här nere har de dock börjar dricka öl redan mitt på dan.. ibland redan på förmiddagen.. men oftast brukar mor min skjuta upp det till eftermiddagen iaf. och i stort sätt varje kväll åker spritflaskan fram... eller ibland dricker mot vin.. de är inte så att de blir sludder fulla varje kväll men visst är de påverkade.. o faktiskt både igår och nu, idag är de lite väl påtagligt onyktra för att vara vardag..

jag har tagit upp saken flera gånger lite milt.. dvs frågat om de inte ska ta o tänka på o inte dricka varje dag och så men reaktionen är inte så kul. de är vuxna o bestämmer själva, de ha ringet problem. men som igår .. när min mor blev full. säge hon själv. "det är inte lätt för dig, gumman. två föräldrar som e halvalkisar.. ja eller hel kanske.." sludder. mm.. de e inte normalt o dricka alkohol varje dag, whiskey, gin, sprit eller vin och öl.. inte allt på en gång men nån sprit sort o öl är det i pricip varje dag..

o ja vet inte hur jag ska göra för o få de förstå att de e ute o halkar på hal is.. mamma o ja har märkt på pappa också att han är mkt mer oförsiktig med öl o att köra moppe/hoj. vi har ju köpt en och nu är det inte heller ovanligt att han tar en öl o bara en timme efteråt ska han ut o köra.. o de e starköl de här. han säger att de inte är så falrigt, för procenthalten som är olaglig här ligger mkt högre. försökt förklara att de inte handlar om det. om man får sämre reaktionsförmåga o de dårarna här kör som idioter är de väldigt lätt o råka ut för en olycka.. speciellt för min far med hans dåliga syn redan innan (glasögon vägrar han köpa, har bara sina läsglasögon trots att han vet mkt väl att han verkligen behöver vanliga).

Ja iaf så vet ja inte hur ja ska gå på det här problemet o få respons.. att de lyssnar på mig o bryr sig. oftast tycker de inte det är så farligt o dricka lite på kvällen. men det kanske ÄR jag som överreagerar? Ja.. hur som helst så e jag verkligen orolig.. för hur de kommer sluta om de fortsätter i den här takten. :(

Som nu när ja gick hem från poolen (hade simmat en 110 längder, gjort lite andra övningar) och möter de stå där vid kröken till poolen. de skulle kolla så ja inte hade drunknat eller nåt sa de.. de hade alltså gått inte ens 1½ timme sen jag gick och de båda halvsluddra o stank sprit.. va ska man säga då? hur ska man reagera?

jaja.. hoppas ja bara tar i i överkant med mina tankar..

//heaven

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback