ny vecka!

Nu har vi firat mamma. 50 år måste man fira!
jag var duktg. som planerat drack jag ingen alkohol och sen fick jag äta någon färskpotatis och en liten bit sommartårta. som jag sagt: planerat. och inte åt jag mer av det sen, var faktiskt inte speciellt sugen utan kände mig nöjd. en härlig känsla!

vägde mig idag. 73,7 stod vågen på. gått upp lite m.a.o. men sen åt ja ju lite potatis osv. är ändå nöjd för min fettprocent gick upp när jag hade gått ner o nu är den tillbaka på samma igen. inte superbra men bätte än o gå upp ju!

Men räknat fr förra veckan har ja ju gått ner lite. s allt som allt: bra vecka!

Blev en del springa igår på jobbet. var där 6 och slutade 16.30.. rätt slut väl hemma. o så klartglämde ja stegräknaren hemma.. typiskt va? :( Idag ska jag stänga där för första gången också. kommer inte träffa A på 2 dygn eftersom ja börjar innan han är hemmao slutar när han sover.. men men.

Jag kämpar också med min vikt. GI har jag hållt på med sedan två veckor tillbaka. så det känns ju faktiskt rätt bra ändå, är på språng.

Men de blir lite bökigare när man är där borta o det är godis t höger o vänster. gott.. men inte tillåtet. och dessutom onödigt. men inget jag numera är vääldigt sugen på, problemet kommer när man inte får äta ordentligt och står där bakom.. då kommer ju hungern att misstas som sötsug. men än har inget gått förbi som onyttigt skräp. och jag tänker inte falla. nej nej. nu ska jag försätta kämpa.

Sambon ska nog börja äta gottis igen från idag verkar det som.. hm.. ja tur att man inte är hemma ändå kanske.

nu ska jag ta och fixa med annat här hemma.. o så måste ja ju fundera över nån bra mat också. Börjar tröttna på sallad.. kan ju inte ta något varmt heller då det hinner kallna om de e mkt folk.

Så.. GI och bra kall mat? Tänkte smyga in nån frukt eller så den här veckan men i stort fortsätta lite på steg 1. frukten blir om jag känner att energin behövs. inte riktigt van o arbeta på kvällen så där sent, vet inte hur jag reagerar på det var så länge sedan sist.

Har ni nåt bra tips på "äta stående bakom disken" mat? Ska va där i åtta timmar drygt så nåt lite mer än ett ägg uppskattas.. ;)

kram o lycka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0