MISSBRUKARE..

Jag är missbrukare.

Hej, Jag heter Frida och är matmissbrukare.

Jag var så duktig innan Thailand, jag hade motivation och var taggad! Nu äter jag bara. jämt. för depp och för inte, oavset om det smakar eller inte. Jag har nu nått ett stadie av ett tvingat val. Det är nu jag måste välja. På riktigt. Ska jag ta tag i mitt liv. Eller ska jag förfalla?

Jag har funderat på att skriva in mig på viktväktarna på riktigt. Där. Gå dit! Sen kommer det lilla problemet. väsentligt men för andra kanske inte så viktigt. Pengarna. Allting kostar och jag har inte fast jobb, inte någonstans. Har 3 extrajobb. En del av mitt frosseri beror på detta. En del av mitt pågående förfall.

Jag har nu på mig träningskläder och tanken är medelpass 12.10.

Det är regnigt ute. Men idag ska det inte stoppa mig. Jag står vid ett vägskäl.Nu eller aldrig. Jag är nu tjock och deppig. Jag minns hur glad jag var när jag tränade regelbundet o åt rätt.  Hade massor med energi och ville alltid. Nu är jag deppig och känner för det mesta att jag inte orkar, inte vill.

Vad jag behöver är en skjuts. En skjuts av motivation och glädje, ork och lust.

Gå till träningen ska jag. Bokat. Men vill jag? Inte en fiber i min kropp e sugen. Men som ja sa nu eller aldrig.

Kan jag inte få en liten knuff? Hjälp i rätt riktning.. Snäälla...?

Ne.. nu ska jag få min energi till träningen med hjälp av lite hallon/rabarber yoghurt som ja köpte igår. Kanske någonting till? Ja.. en knäcke med nåt inte alltiför kaloririkt på, typ light philidelphia ost med gurka. Om ja e hungrig innan sen blir det en banan. Ja.. Hur ska ja sen fortsätta? Tappa.se gav mig energi förut, o nu har ja inte råd med det. Ingenting sådant. träningskortet är nu betalt.. nu ska ja bara försöka ta mig dit varje gång! Minst tre gånger i veckan!!!!!

Suck. förut blev de varje dag typ.

Och nu orkar ja knappt tänka på det. :S

HJÄLP MIG??

'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0