tråkig början

tänkte skriva in ett par gamla bloggar fr den andra lunarn här så ja slipper spara den pga det!

here it goes!

den här ville jag iaf ha med..

Tis 21 nov 12:28 : nattens tystnad

Av en impuls skapad av konstant vridande och vändande i sängen, gick jag ut i vardagsrummet, och med enbart nattlinne som klädsel låste jag stilla upp ytterdorren..

Jag klev ut på trappen och hälsade på prinsen och hans vänner, gick ut på uppfarten och såg upp. Vad min blick mötte är en magnefik syn.

En stjärnklar natt.

Förbluffad står jag där i mitt nattlinne och ser detta mirakel.. Jag tar ett djupt andetag.. Lyssnar till syrsornas läte och ett svagt burrande av ACn som surrar i bakgrunden. Jag hör nattens tystnad..

Sakta förflyttar jag mig till baksidan av huset där en solstol i korg lämpligt står placerad. Utan närmare eftertanke lägger jag mig ner.

Med vidöppna ögon ser jag natten i sitt esse. himlens skiftande natur visar en av sina sidor. Det är nu jag än en gång blir förälskad, Det är nu jag är helt ensam. Det är nu jag är fri.

En ljuvlig tanke fyller mig totalt. den vidundliga synen från ovan är så mäktig och fantastisk.

Får mig att tappa andan, hänförd och fachinerad.. imponerad och tacksam.

en magisk afton........ en sömnlös natt. harmoni

känslan av att ett lugn infinner sig, stressen försvinner, problemen löser sig, helheten finns där. lycka.

Frid..

Jag känner mig som nattens drottning.



Varje gång förundras jag och varje gång förstar jag. Varje gång finner jag min ledstjärna..



//Himlen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback