Nytt år i hälsans anda!

Hej hej!

Nu är det den andra januari-09! Galet är det.. Redan nytt år! Jag ska jobba på elgiganten i dag. 10.30-18.30. Åker bussen t hällby o promenixar sista biten. detär antingen det eller att vara där en timme innan.. gissa vad man väljer? ;) det är lite knäppt med folkesta bussarna, men man får vara glad att detgår några alls så man kan ta sig dit utan bil på 16 %.
Skönt att man får lite extratider, som idag då.. och imorgon blir det fem timmar o sen på söndag ytterligare några. Ska ju jobba förstås ändå, men mer nu än vanligt. förra månaden var riktigt bra. 58 % är ju inte fy skam!

Lite nyårslöftens om man ska hålla?
Well.. jag och Andreas skålade på en del grejer. Vi ska flytta till bostadsrätten på västeråsvägen snart, här den 23 februari, och då ska vi renovera, fixa-dona! Så vi skålade att den kommer bli fin och att vi kommer få ett bra år där, i vårt nya hem. Vi skålade för ett hopp på mera procent för mig, för en mysig thailands resa med ev. förlovning och förett hälsosammare liv 09!

Andreas fyller 30 (!) snart också... 17 januari smäller det.. ;) wow. det är inte fy skam!
Har fixat ledigt den dagen så jag kan va med o laga mat, umgås med hans pappa o fixa med överraskning till honom. :)
Hoppas bara det löser sig enkelt.

Hr ätit suupermkt skräpmat sen i julas. men nu börjar det om. i februari åker vi ju t vamrare breddgrader och då vill man ju vara vacker i bikini! ;) *fniss* men målet nu är 60 till nyår 2010! SÅ det är mitt faktiska nyårslöftet.. det andra var mest skålar för skålandets skull. absolut menar man det man skålar för men man kan inte alltid se till att det händer, man kan göra sitt bästa för att nå dit men man kan inte styra helt o fullt över en del av grejerna, som ex. fler timmar till mig. Jag kan ju vara på dem på mitt nuvarande jobb, och jag kan söka andra jobb. Engagera mig.. men inte styra.

O så var det vikten. Den KAN jag styra och även om det vid tanken på 60 kg, känns ouppnåerlig, eftersom jag aldrig vägt så lite i mitt vuxna liv, så är det INTE någonting som är omöjligt, tvärt om, något jag har möjlighet att uppnå! Jag är taggad, har nya schemat på friskis och ska köra järnet där igen. Hoppas på bättre schema i sommar sen också, så man inte tappar sugen då, som nu i vinter, är det i princip omöjligt att genomföra ett schema över en bra träningsvecka, varje vecka om man dessutom jobbar på kanske heltid på jobbet också. hehe. det har ja ju i princip räknat med att få göra. ingen semester där inte! jag vill verkligen jobba när man får o kan. yey! min semester kommer ju innan ju, i februari, som sagt..

Oj.. nu måste ja röra på fläsket tror jag.. om jag ska hinna ner t bussen utan stress o jäkt i ryggen, flååsandes.. oo.. vad jag saknar o träna!! PÅ MÅNDAG ÄR DET STEP!! Jag längtar så! Sen jobbar ja tisdag o sen är det trääning, trääning, träniiiing.. I just loove it aaall sooo much! *sjunger*

Får inte glömma kortet med mig då! (nytt år o nya avgifter t föreningen..) ;)

Puss o kram.. amal..gam?

*moooOAAa...!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback