fryser

är så kall idag! brr..

städat i lägenheten i 2 omgångar, flyttat tvättmaskin o torktumlarn också. frukosten blev gröt med hallon och mjölk (3points).

Sen har jag tränat 14.15.. innan träningen under städningen blev det en naturdiet shake för 3,5 points och 1 banan 1 point. väl hemma efter träningen, dusch lite snabbt och sen t mommo o moffa för middag.  7,5 point

Det bjöds på kokt potatis, 2 st tog jag - 2 points,  med fläskkotletter gjorda i ugn. De va panering på men både panering o fläskranden åkte av. 1 st kotlett är 2,5 points typ 1 tsk stuvning på o lite sås ..tillsammans 2 points  till det fetaostsallad 1 point plus en macka 1,5 points med mjukost på 1 msk 1 point. efterrätt drygt 1 dl fruktcoctail 1,5 points. tillsammans blir det: 11,5 points!

när vi var på väg från mommo o moffa åkte vi till tuna o A köpte en ps3a.. sen vidare t coop för hans smågodis handling. inte min dvs! köpte inte ens nötter, var dock såå sugen. men iaf, var föööör dyrt. köpte en venus ist. den där nya embrace. hoppas verkligen den är bra! 149 spänn... men vad gör man inte några dagar innan thailand.. ;)

hur som helst kom vi ju hem till slut med lite grejor med oss också.. o jag var hungrig igen. vi åt ju middag vid 17 så runt 21.30 är man rätt hungrig. vet att det inte är bra o äta så sent.. så jag satte igång o diska. vi har inte haft diskmedel hemma sen vi flyttad ei onsdags, så det vasr behövligt! efter det tog jag en banan, en surdegsmacka (1 points/st: 2 tillsammans) och toppade det med en coca cola light burk med tillsatta vitaminer. 0 points.

dagen blev rätt rik på mat ändå.. o om man ska vara kritisk så är jag ändå lite hungrig nu på sluttampen.. :s inte så kul men vad gör man inte? Det var middagens macka och sås som drog iväg. men lite tänker man, ska man få unna sig..

så då slutar dagen på: 21 hela points! stegen ligger på drygt 23000 och sedan 1309 kcal har jag även dragit i mig.. enligt tappa.se men det är ju ungefärligt. svårt o veta exakt hur mkt kalorier det är i maten när man blir bjuden men jag gjorde mitt bästa för o inte överdriva åt något håll!

Snart är det sängen.. ska gå t jobbet lite premiärartat imorgon.. hihi! Iallafall från den här lägenheten. och på kvällen får vi gäster! pinglan o robin kommer över. trevligt! men jag vet inte om jag kommer gå hem. det beror lite på hur stegen ser ut, vädret och tiden det tar o gå .. vi vill ju gärna äta innan de e här o så. :)

nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tycker att det låter som en riktig bra dag trots pointsen, 21 points är ju ungefär vad du borde äta. Snart bär det iväg till varmare trakter för er :)

2009-02-21 @ 15:26:57
URL: http://malinjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0