röj o rensa!

Det låter som en bra rubrik för mitt mål. för det är ju vad man gör.. man röjer och rensar med sina matprinciper, vanor, sitt inre och får en ren och ny yta. tar bort det gamla och in med det nya, eller i vissa fal.. låter det vara rent o fint!

Just nu gör jag det inte bara med kroppen utan även med lägenheten! Bort bort bort med allt skit.. hehe. Jag älskar o samla på mig grejer o även om ja sedan inte alvänder allt så har jag grymt svårt att göra mig av med prylarna.. de "kan ju vara bra o ha".. och annars så bara ääälskar jag ex. den möbeln och tänker att man kan ha användning för den i ett annat boende.. längre fram? ;) Jag vet.. patetiskt, precis som en riktig samlerska! *fniss*

Nej men iallafall.. Mitt projekt för dagen .. (antagligen veckORNA..) blir att få ut allt onödigt o försöka o inte komma in med mer saker. Har till och med införskaffat en bok med namnet som pryder framsidan i samma stil som rubriken.. Nämligen RÖJ OCH RENSA!

Angående mat blir de ett försök till o äta det som finns i frys o skafferi. I nya lägenheten har vi inget skafferi och frysen är visserligen större, men de e skönt o slippa släpa med en massa frysvaror som riskerar o bli förstörda om frysen inte kommer igång ordentligt på en gång.. Sen åker vi ju som sagt iväg t Thailand en vecka efter vi flyttat så då kan det ju vara bra o inte ha för mkt grejer som kan bli förstört då också.

Så idag tror ja de blir råris eller kornris med cevapccici eller köttbullar.. inget överdrivet med andra ord! :P Hur det blir återkommer jag med!

Off we go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0